måndag 11 januari 2010

Nu e pappas ledighet slut....


...och det e mamma och jag igen...trist men klart han måste jobba lite, han har ju trots allt vart ledig 3 veckor vilket är väldigt mycket! Under helgen har det vart ganska lugnt, vi har haft besök av pappas kompis Christan och hans sambo Frida, de var här och åt lunch igår. Jag var på ett ganska gott humör och skötte mig fint. Under gårdagskvällen var mamma på gymmet en stund medan pappa och jag tog en promenad i blåsten... det har varit ett riktigt blåsväder de senaste dagarna...brrrr....!

Idag sov jag till 8.00...mamma och jag tog en mysfrukost innan vi begav oss på promenad till Gullberna för att träffa Malin och Leo. Vi har spenderat hela dagen tillsammans med dem, myst i deras nya lägenhet. Mamma och Malin har ätit en massa gott medan Leo och jag fått nöja oss med bröstmjölk....:-( njaaa...förresten fick Leo äta lite fruktpurè, han är ju 2 månader äldre än mig! Nu är vi hemma i Bastasjö igen och mamma är trött i benen efter 10 km promenad....lugn kväll väntar. Pappa jobbar kväll och kommer inte förrän 21.00! Bilden är från nyårsafton när jag är finklädd i den rutiga klänningen..förresten har jag lärt mig att "orma" mig ur babysittern så de senaste dagarna har mamma och pappa vart tvungen att spänna fast mig....detta gillar jag INTE!

Kramar Signe och mamma

1 kommentar: